Posilovat můžete i doma bez nákladných pomůcek

Posilování s využitím váhy vlastního těla

Tělesné cvičení s využitím gravitace a váhy vlastního těla se ujalo v naší zemi již před několika lety. Budují se venkovní cvičiště a sportoviště, některá známá pod pojmem „Workout park“, mohou být konstruována z tradičního tvrdého dřeva anebo jde o moderní ocelové konstrukce či nosníky ze slitiny hliníku. Abyste získali potřebnou fyzičku a posílili svalstvo, nemusíte docházet do posilovny, kde se mísí lidské pachy, a kde se mučíte s činkami, se soustavou pružin a kladek. Cvičení pod širým nebem využívá předností čerstvého vzduchu a příjemného prostředí, většina těchto parků je přístupná zdarma a v Česku je jich evidováno několik stovek. Existují i databáze těchto zařízení, nejpřehlednější najdete např. na webovém turistickém atlasu.
stojan s čínkami

Zapomeňte na železo

Pokud se vám nechce chodit daleko od domova, nebo je venku nepříliš přívětivé počasí, zacvičíte si i doma. Stačí jen trochu vlastního selského rozumu a brzy zjistíte, že řadu cviků můžete provádět i v obývacím pokoji. Například kliky důkladně procvičují vnější prsní svaly, deltové svaly a tricepsy, jestliže hodně rozpažíte. Naopak ruce blíže u sebe procvičí ramena a přímé prsní svalstvo. Pro posilování bicepsů stačí naplnit batoh nebo tašku větším nákupem, vyskládáte do něj krabicové mléko a mouku a můžete začít se zvedáním. Trapéz se dobře buduje zvedáním břemen nad hlavu, uberte trochu závaží a batoh tentokrát zvedejte nad sebe. Uvidíte, jak vás i obyčejné domácí posilování vyčerpá a jestliže jej budete provádět důkladně a pravidelně, svaly porostou.
závaží na čínky
Základem pro tvorbu svalové hmoty je intenzivní námaha prováděná ve třech a čtyřech sériích tak, aby v každé sérii byl cvik důkladně procvičen čtyřikrát až šestkrát. Pokud čtvrtou sérii cviku zvládnete už jen na doraz, pak posilujete správně. A jde to i bez činek.

Ohodnoťte příspěvek