Jak reklamovat a vracet zboží

Občas se stane, že nakoupíme něco a potom doma s hrůzou zjistíme, že nám to nesedí. Nebo něco dostaneme dárkem, a i když se říká, darovanému koni na zuby nehleď, nedostaneme zkrátka úplně ideální dárek, oblečení, které nám je malé či velké, nebo věc, kterou doma už máme a tak bychom to zkrátka chtěli do obchodu vrátit nebo to vyměnit za něco jiného. Zvláště teď v období Vánoc jsou reklamace velmi časté. Dárky někdy kupujeme zkrátka na slepo jen tak od oka a ne vždy se umíme úplně přesně trefit. Ale to vůbec nevadí.
zásuvka pokladny
Na reklamaci máme ze zákona právo
. Jen musíme dodržet určité podmínky reklamace, reklamační dobu a někdy i speciální podmínky obchodníků, ty bývají uvedené přímo na účtence. A právě účtenka je klíč k úspěšné reklamaci. Pokud nemáte účtenku ve velkém případě vám nikdo nevyhoví a reklamaci neuzná, protože ani nemusí. V některých obchodech sice fungují speciální zákaznické programy, kdy vám účtenku dohledají, ale musíte být jejich členem a mít věrnostní kartičku. Jinak to bez účtenky zkrátka nejde. Proto si je vždy u pokladny v obchodě berte a vyhazujte ji až doma, poté co máte jistou, že nebudete chtít zboží vrátit nebo reklamovat.
Na většinu zboží, kromě potravin máte záruční lhůtu dva roky a během ní můžete zboží reklamovat, to platí zejména pro případy, že se věc rozbije nebo neslouží tak jak by měla. Pro výměnu nového zboží a vrácení peněz máme obvykle dva týdny. To se ale může lišit. Prodejci tuto dobu uvádějí na účtenkách dole.
obchod s oblečením
V období vánočních nákupů mívají ale obchodníci i různé akce a dávají možnosti vrátit zboží v delším rozmezí. Vždy o tom zákazníka ale předem informují a není to všude pravidlo. Vždy vracejte věci nepoškozené, čisté a s neodstraněnou visačkou, na to dávejte pozor. Neodstraňujte ochranné obaly ani visačky do doby než si budete jistí, že si věc ponecháte. Stejné pravidla, pokud je nemá obchod nastaveny jinak, platí také při nákupu z internetu. Naštěstí nebývá velký problém s vracením nevhodných věcí a obchodníci se snaží zákazníkům vyjít co nejvíce vstříc.